Aby umówić wizytę, zadzwoń! 665 666 728 (22) 622 19 38

Jak zadbać o zdrowie swojego kręgosłupa?

Ból dolnego odcinka kręgosłupa, dyskomfort w okolicy ramion i napięta szyja dająca objawy bólowe, to rzeczywistość wielu milionów ludzi na całym świecie. Problemy w okolicy kręgosłupa zazwyczaj spowodowane są trybem życia i czynnikami takimi jak wielogodzinna praca przy biurku, praca fizyczna, podczas której przez kilka godzin musimy nosić ciężkie rzeczy, czy dużo się schylać. Odpowiednie dbanie o kręgosłup może zniwelować dolegliwości bólowe, a także znacznie zmniejszyć wpływ naszej pracy na zdrowie naszego kręgosłupa. 

Jeśli chcemy podjąć kroki w celu poprawy zdrowia swojego kręgosłupa, to z pewnością będziemy musieli nieco zmienić swoje codzienne nawyki, ponieważ to pierwszy krok do zminimalizowania dolegliwości bólowych oraz naprawy postawy. Podjęcie odpowiednich kroków pomoże również skutecznie zapobiegać podobnym problemom z kręgosłupem w przyszłości. Nasze działania powinny być uzależnione od tego, jak bardzo zaawansowane są nasze problemy z kręgosłupem. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy poradzimy sobie z tym problemem sami, warto wybrać się do gabinetu rehabilitacji lub fizjoterapii w Warszawie.

Zadbaj o swój tryb życia 

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo niektóre elementy ich życia mogą wpływać na kręgosłup. Często niewielkie zmiany wystarczą, aby poczuć pierwsze efekty poprawy zarówno samej postawy i zdrowia, jak i znaczne polepszenie jakości życia. Pierwszą zasadą zdrowego kręgosłupa jest dobry sen w odpowiednich warunkach. Najlepszym rozwiązaniem jest spanie na boku lub na plecach, odradza się spędzanie nocy na brzuchu, ponieważ ta pozycja niekorzystnie wpływa na kręgosłup. Warto również wspomnieć o tym, że ogromny wpływ na każdy odcinek naszego kręgosłupa ma materac, na którym śpimy, a także poduszka. Materac nie powinien być zbyt miękki, poduszka zaś powinna utrzymywać naszą szyję w dobrej pozycji. Podczas zakupu materaca i poduszki warto sugerować się przede wszystkim wysoką jakością produktów. 

Bądź aktywny fizycznie 

Dobrze dobrana aktywność fizyczna, która nie obciąża kręgosłupa, może znacznie poprawić naszą ogólną postawę, a także być nieocenioną pomocą w leczeniu dolegliwości bólowych w jego obrębie. Bardzo dobrym sposobem na utrzymanie kręgosłupa w zdrowiu jest rozciąganie się. Już kilka minut dziennie poświęcone na ćwiczenia rozciągające jest w stanie zapewnić nam większą ruchomość stawów, a co za tym idzie sprawniejsze funkcjonowanie. Również różnego rodzaju aktywności fizyczne takie jak np. fitness, czy basen dobrze wpływają na kręgosłup i minimalizują ryzyko jego urazów. Jeśli zdecydujemy się regularnie ćwiczyć, to znacznie łatwiej będzie nam utrzymać prawidłową masę ciała, a ona również odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu kręgosłupa i stawów. Nadwaga oraz otyłość mogą być ogromnym obciążeniem dla organizmu, starajmy się więc utrzymać odpowiednią dla nas wagę. Podczas ćwiczeń i poza nimi pamiętajmy o odpowiednim nawodnieniu organizmu, ponieważ od tego zależy między innymi elastyczność tkanek w stawach.

Pracuj świadomie 

W wielu przypadkach ogromny wpływ na problemy z kręgosłupem ma praca. Jeśli wykonywany przez nas zawód wiąże się z ryzykiem obciążenia kręgosłupa, to powinniśmy być świadomi tego, jak pracować, aby nie dopuścić do powstania dolegliwości bólowych. Jeśli mamy pracę siedzącą przy biurku lub jako kierowca, to powinniśmy zadbać, aby nasze stanowisko pracy było dostosowane do naszego wzrostu. Równie ważne jest samo siedzisko, które powinno mieć podparcie w okolicy pleców. Podczas siedzenia pamiętajmy o tym, że nasze stopy powinny spoczywać na podłodze, a nasze kolana tworzyć kąt 90 stopni. Jeśli mamy pracę siedzącą warto od czasu do czasu zrobić sobie mały spacer wokół pomieszczenia, ponieważ siedzenie bez ruchu przez wiele godzin niekorzystnie wpływa na kręgosłup. Jeśli zależy nam na tym, aby zadbać o swój kręgosłup, możemy zdecydować się na odwiedzenie gabinetu fizjoterapii w Warszawie, gdzie specjalista doradzi nam, co zrobić, aby nasz tryb życia nie wpływał negatywnie na nasz kręgosłup.

Zamknij menu