Ćwiczenia Seniorów

Dla większości osób dorosłych powyżej 65 lat ćwiczenia są bezpieczne a nawet bardzo wskazane. Nawet dla pacjentów  przewlekle chorych na takie schorzenia  jak choroby serca , wysokie ciśnienie krwi , cukrzyca i zapalenie stawów. Mogą oni  korzystać z ćwiczeń w sposób bezpieczny pod kontrolą doświadczonego terapeuty. Wiele z objawów wymienionych schorzeń  poprawia się po systematycznie stosowanych  ćwiczeniach. Jeśli nie jesteś pewien, czy ćwiczenia są bezpieczne dla Ciebie zgłoś się do nas:

FIMEDICA Specjalistyczne Centrum Leczenia Schorzeń Narządu Ruchu zaprasza wszystkie osoby, które chcą dbać o swą kondycję fizyczną, Możemy specjalnie dla Państwa opracować indywidualny program ćwiczeń, uwzględniający Waszą aktualną sprawność oraz wszelkie ograniczenia płynące ze współistniejących chorób, przebytych urazów i zabiegów operacyjnych.

Jak Przygotować się do ćwiczeń?

Ważne jest, aby nosić luźne, wygodne ubranie i dobrze dopasowane , solidne buty . Buty powinny mieć dobrą  amortyzację pięty do absorbowania wstrząsów .

Jeśli nie jesteś osobą   aktywną  , powinieneś  zacząć powoli. Powolny start zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji a  także pomaga zapobiegać bolesności podczas ruchu.  Nie musisz wykonywać ćwiczeń i podejmować jakiejkolwiek aktywności o  wysokiej intensywności , aby uzyskać najbardziej korzystne dla zdrowia efekty. Liczy się jakość ćwiczeń a nie ilość i intensywność.

Na przykład  chodzenie jest doskonałą aktywnością  na początek. Jeśli  przyzwyczaisz się już do ćwiczeń, trochę rozruszasz wszystkie stawy i mięśnie można powoli zwiększać intensywność Twojego programu treningowego.

Jaki rodzaj ćwiczeń należy zrobić?

Istnieje wiele rodzajów ćwiczeń, które należy zrobić .  Są to na przykład ćwiczenia  oddechowe. Pomocne  są też  spacery, pływanie i jazda na rowerze. Doskonałą formą ruchu są ćwiczenia ogólno kondycyjne, które pozwalają na poprawę i utrzymanie dobrego zakresu ruchów w stawach i odpowiedniej siły mięśniowej.

Każde ćwiczenia powinny rozpoczynać się 5 minutową rozgrzewką, po której dobrze jest zastosować ćwiczenia rozciągające.

Rozciąganie przez 5 minut po zakończeniu treningu zapobiega przykurczom mięśni i pozwala ostudzić ciało po wykonanym wysiłku.

Ćwiczenia są  dobre  dla Ciebie tylko wówczas, gdy czujesz się po nich  dobrze.   Jeśli masz katar , grypę lub inną chorobę, która osłabia Twój organizm wstrzymaj się z ćwiczeniami do chwili, kiedy poczujesz się lepiej . Jeśli przerwa w  wykonywaniu gimnastyki trwała  dłużej niż 2 tygodnie ,  trening należy rozpocząć powoli ponownie.

Kiedy powinnam skontaktować się z lekarzem?

Jeśli po ćwiczeniach  mięśnie lub stawy bolą na drugi  dzień następnym razem wykonaj  ćwiczenia z mniejszą intensywnością. Jeżeli ból lub dyskomfort nie ustąpi, należy skonsultować się z lekarzem lub terapeutą . Jeżeli podczas ćwiczeń wystąpią wymienione poniżej objawy należy skontaktować się z lekarzem :

• Ból lub uczucie ucisku  w klatce piersiowej

• Problemy z oddychaniem

• Bóle  lub zawroty głowy

• Zaburzenia  równowagi

• Nudności

PAMIĘTAJ!

Dobrze dobrany zestaw ćwiczeń daje wiele korzyści ludziom w każdym wieku.

Zaś źle dobrane, nieodpowiednie dla Ciebie ćwiczenia mogą wyrządzić wielką szkodę.

SKORZYSTAJ   Z   PORADY SPECJALISTY – – FIMEDICA ZAPRASZA.